Quantcast
Browsing all 120 articles
Browse latest View live

Clik here to view.

Megtanultam elengedni és élni hagyni

Egy kedves fiatal szimpatizáns blogolvasónk azzal a kéréssel tisztelt meg bennünket, Régiségeket, hogy osszuk meg  életbölcseleteinket, tapasztalatainkat. Elsőként Annaróza írása következik.Ha létezik...

Clik here to view.

Az én retróm: időutazás képekkel

Alig több, mint egy hónapja van internetem, sőt egyáltalán ennek használatát szolgáló okos eszközöm, egy tablet, ami lassan a társammá válik. Jobb híján!Eddig azt tartottam, hogy a telefon (és más...

Clik here to view.

Bezzeg az én időmben mást játszottunk!

Homokozó a játszótérenAz ötvenes évek Budapestje fotósorozatát nézegetve vettem még egy jegyet a nosztalgiavonatra, és elméláztam gyermekkorom kedves emlékein.Ez óhatatlanul módot adott a mai gyerekek,...

Az időskor felszabadulttá tett

Sokáig ellenálltam korszerű barátnőim unszolásának az internettel kapcsolatban. Úgy éreztem, hogy közelebb a hetvenhez túl nagy falat elsajátítani a számítógép használatát. Más technikát, pl. DVD-író...

A bocsánatkérés

Vendégként  adunk helyet blogunkban János elbeszélésének.A 2012. év kissé szűkre szabott nyaralásaként öt napot töltöttünk Zalakaroson, ízületeink és egyéb mozgásszerveink karbantartása végett. Az idő...

A Marigold Hotelek

Két film, amelyek megnevettetnek és megríkatnak.Mintha nekünk, rólunk, Régiségekről (idősekről), készítették volna e filmeket! Legutóbbi kulturális örömforrásom volt a Keleti Nyugalom – második...

Clik here to view.

A szép mozgás a szem muzsikája

Minél idősebb vagyok, és minél jobban nehezedik a mozgásom, annál nagyobb csodálattal és áhítattal gyönyörködöm bármiféle mozgásművészetben, és e művészet tehetséges művelőiben.Nemrég városomban...

Új barátság, sőt szerelem

Mostanában kedvenc témánk, egyben mottónk is egy újfajta élet, a megrögzött szokások feladása, új örömök, élmények begyűjtése 50, sőt 60, 70 felett is.Kedves Régiségek!Örömmel tudatom Veletek, hogy...

A hétköznapi őrangyal

Előfordul néhanapján (sajnos ritkán), hogy az Úr kezembe adja a tollat – manapság klaviatúrát -, hogy általam valamiképpen formába, írásba öltse szeretetének megnyilvánulását, az abban megtapasztalható...

Varázslatos utazás Szlovéniába Ausztrián át – 1. rész

Schlossberg, GrazNégynapos szlovéniai, buszos utunk első állomása a stájerországi főváros, Graz volt.Új barátom, (kedves tabletem) már kapcsolatunk kezdete óta biztatgat egy könnyen elérhető csodahely,...

Cseppkőbarlang és lovagvár – Varázslatos utazás Szlovéniába 2. rész

LjubljanaA szállodába való megérkezés és  gyors helyfoglalás után első utunk a svédasztalos terülj-terülj asztalkánkhoz vezetett. Elég volt az otthoni batyuból táplálkozásból! Mindennel elégedetten...

A bledi tó és a Vintgar szurdok – Varázslatos utazás Szlovéniába 3. rész

a bledi tóA 2. és 3. nap programjainak praktikus felcserélése következtében túránkat száraz időben élvezhettük, legalábbis égi áldástól mentesen. Első utunkon szelídebb vizeken eveztünk, illetve izmos...

Clik here to view.

Miben mások a nyugdíjas férfiak, mint nőtársaik?

Mostanában egyre több példát látok környezetemben, hogy mennyire különbözik a nők és férfiak viszonyulása az öregedéshez és a nyugdíjba vonuláshoz.Távol áll tőlem bármiféle általánosítás, sőt a férfiak...

Clik here to view.

A lavórtól a tengerig – családom strandtörténelme

Anyukám (középen), Nagymamám (jobbra), és egy barátnő  kiskutyákkal a strandon – 1940-es évekIdőutazás képekben: nagyszüleim piknikezős strandolásától, az én lavór lubickolásomon át,  unokám...

Gimis évek, örök barátságok

Az igazi barátságok a gyerek- és ifjúkoriak, amelyeket a sok kedves emlék tart még mindig össze.Nagymamai büszkeséggel nézegettem uniformisba öltözött, jólfésült unokám bizakodó, várakozásteljes...

Egy korzikai utazás előestéje Pisában

majd megérkezés a “világ legszebb szigetére” 1. részCsoportos út keretében, egy szeptemberi hajnalon busszal elindultunk az addig csak képekről csodált, de a sokat ígérő jelzővel ellátott Korzikára. 16...

Clik here to view.

Amennyit most adsz, annyit kapsz majd vissza

Október elsején, az Idősek Világnapján, elgondolkodtam azon, hogyan is van jelen manapság a fiatalok életében az idős emberek megbecsülése, tisztelete, szeretete. Leszögezném, hogy senki részéről nem...

Clik here to view.

Korzikai impressziók: vidámság, szépség, történelem

2. részFellegvár  CortébanBastiában buszra szálltunk, majd korzikai szállásunk, Ghisonaccia felé robogtunk. Este 9-re érkeztünk meg. A korábbi vihar miatti áramszünet következtében kicsit...

Vad szurdok, vöröses sziklák, kék barlangok – Korzikai utazás 3. rész

Ajaccioból elindulva Korzikának egy egész más arcát ismerhettük meg. Szakadékos hegyi kanyarok vezettek Les Calancheshez, ahol megértettem, hogy miért nevezték a görögök Korzikát Kallistének, a Szépség...

Őszi gyógyfürdőzés Harkányban és Bükfürdőn

Harkányi gyógyfürdőA gyógyfürdő kezelések nem számítanak luxusnak, és egy bizonyos kor után többé-kevésbé mindannyian rászorulunk. A kezelések nemcsak lakóhelyünkön, hanem az ország gyógyfürdőiben...